در حالِ حاضر روندِ آموزش و یادگیری در جهان به سمتِ  الکترونیکی‌تر و اینترنتی‌تر شدن است. همچنین آمارهایی وجود دارد از اینکه مدارس و معلم‌ها و اولیا و دانش‌آموزان در کشورهای مختلف، هرچه بیشتر به محتواهای تعاملی روی می‌آورند که این روند با نتیجهٔ تحقیقاتِ دانشگاهی هم، سازگار است چون این تحقیقات بر ارزش چنین محتواهایی تأکید دارند. اما مسئله فقط این نیست که با دنیا و نتایجِ علمی همراه باشیم. مسئلهٔ مهم‌تر این است که چطور می‌توانیم روندِ یادگیریِ خودمان را بهبود بدهیم و باکیفیت‌تر و ساده‌تر مطالب را یاد بگیریم. حتماً در روندِ یادگیری با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کنید. اگر فکر می‌کنید برای مدیریت کردنِ مسائلِ  زیر به کمک نیاز دارید، کتابِ تعاملی بهترین انتخاب [یا شاید هم تنها انتخاب] برای شماست. (با خودتان صادق باشید!)

  • می‌خواهید در آزمون‌های ورودی و مسابقاتِ ریاضی شرکت کنید، اما نمی‌دانید کدام کتاب است که آرشیو همهٔ این‌ها را یک‌جا دارد.
  • معمولاً برای شما کار ساده‌ای نیست که تشخیص دهید ضعفتان در کدام بخشِ ریاضی است و برای برطرف کردنش راه مطمئنی ندارید.
  • در انتخاب کردنِ کتابِ مناسب مشکل دارید و گاهی فکر می‌کنید، گلچینی از همهٔ کتاب‌ها را لازم دارید. 
  • دوست دارید گاهی اوقات با ویدئو، گاهی با خواندنِ متن و گاهی با تمرین و آزمون مطالب را یاد بگیرید. 
  • دیدنِ نتایجِ تمرین‌ها و آزمون‌هایی که داده‌اید در همان لحظه برایتان مهم است و می‌خواهید پاسخ‌های اشتباهتان را ببینید و اصلاح کنید. 
  • تمایل دارید بعضی وقت‌ها سؤالاتتان را از هم‌پایه‌ای‌های خودتان در سراسر ایران یا از معلم‌های ریاضی متفاوتی بپرسید تا به بهترین جواب برسید.

در چنین شرایطی انستیتو ریاضیاتِ سیستان باکیفیت‌ترین محتوای آموزشی را در قالبِ کتاب‌های الکترونیکیِ تعاملی (کات)‌ تولید و منتشر می‌کند.

مزایای اصلیِ استفاده از کات‌های سیستان عبارت‌اند از:

۱. بدونِ رفتن به کلاس‌های شلوغ و گران‌قیمت، ریاضیاتِ باکیفیت یاد می‌گیرید.

۲. مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید، می‌توانید از بهترین امکاناتِ آموزش ریاضی استفاده کنید. 

۳. نیاز به تهیهٔ کتاب‌های کمک‌درسیِ گوناگون ندارید، با داشتنِ کتابِ تعاملیِ همراه‌آزمونِ سیستان، همهٔ مسئله‌های مهم و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنید.

۴. در کاهشِ تولید و استفادهٔ کاغذ و از بین رفتنِ درختان مشارکت می‌کنید. 

۵. به راحتی و در هرکجا (با موبایل یا تبلت یا لپ‌تاپ) به محتوای متناسب با سطحِ تحصیلیِ خودتان دسترسی دارید.

برای تهیهٔ کتاب‌های تعاملیِ سیستان روی دکمهٔ زیر بزنید.

مشاهدهٔ لیستِ کتاب‌ها

اگر تمایل دارید توضیحاتِ بیشتری دربارهٔ کتاب‌های الکترونیکیِ تعاملی ببینید، با زدن روی دکمه‌های زیر وارد وب‌سایتِ انستیتو ریاضیاتِ سیستان شود. 

کتابِ تعاملی چیست؟

چرا کتابِ تعاملی؟